Webshop retail op Instagram

Het is iets wat steeds meer mensen tegenwoordig doen; online shoppen. Waar mensen vroeger altijd naar winkels toekwam om daar kleden te passen en te kopen is dit nu sterk veranderd. Mensen bestellen steeds meer via internet om het vervolgens thuis te passen, om vervolgens de helft weer terug te sturen of te houden. Het is dus erg belangrijk dat mensen online gestimuleerd worden om op bedrijven hun site kijken, het gaat dus om goede marketing hierbij. Een van de mogelijkheden die webshops hiervoor kunnen gebruiken is social media en dan vooral Instagram! 

Waarom Instagram? 

Instagram is een platform wat zich de afgelopen jaren omhoog heeft gebouwd en zich heeft ontwikkeld tot een van de meest gebruikte social mediakanalen. Mensen kunnen een foto of video plaatsen, die mensen vervolgens kunnen liken en met elkaar delen. Voor webshops is het belangrijk om dit soort platformen te gebruiken als advertentie. Het zou in dit geval dienen als hulpmiddel voor marketing. Doordat bedrijven foto’s of video’s plaatsen van hun collectie krijgen mensen dit te zien en worden ze gestimuleerd om verder te kijken op hun website. Hierdoor zal indirect dit tot gevolg hebben dat de verkoopcijfers zullen toenemen. Dat is niet het enige want ook kunnen bedrijven acties hierop plaatsen. Mensen houden van kortingen en wanneer zij dit zien, zullen ze ook sneller producten kopen en zal dit ook leiden tot een toenemende verkoop. 

Waarom Chatkracht? 

De rol die Chatkracht kan dienen voor bedrijven is als een ondersteunende tussenpartij. Chatkracht kan in dit geval de kleinere taken van bedrijven overnemen. Denk hierbij aan onderhoud van het account, door advertenties te plaatsen als kortingen of voorbeelden van de collectie. Ook kunnen zij vragen beantwoorden die mensen stellen en zo doorverbinden naar de site. Het kan voor bedrijven leiden tot een winstgevende factor die kan leiden tot een win-winsituatie.