LinkedIn-advertenties: succesvol adverteren op LinkedIn

Het grootste voordeel van LinkedIn en LinkedIn adverteren is dat het een volledig gericht social media netwerk is. Dit gaat allemaal over zaken. Altijd. Dit maakt het vooral interessant voor B2B-organisaties. Degenen die op LinkedIn adverteren, kunnen kiezen uit een hele reeks advertentieformaten en zo precies de juiste mensen aanspreken en bereiken – als de doelgroep aan zaken denkt.

De weg naar een duidelijke positionering was voor LinkedIn niet eenvoudig. Lange tijd was de vraag waar dit social media netwerk eigenlijk over ging. Je hebt je geregistreerd, een semi-professionele foto van jezelf geüpload en je collega’s toegevoegd als vrienden. Tegenwoordig is LinkedIn heel anders – veel interessanter en nuttiger. Dit geldt zowel voor gebruikers als marketeers, zeker met behulp van LinkedIn adverteren (waar we dan uitgebreid op ingaan).

Wat is er veranderd?

LinkedIn heeft een aantal belangrijke nieuwe functies geïntroduceerd en de bruikbaarheid verbeterd. Hierdoor kon het netwerk zijn gemeenschap uitbreiden en behouden. 40 procent van alle gebruikers zit nu elke dag op LinkedIn. De innovaties zijn onder meer:

  • betere mobiele apps
  • geoptimaliseerd ontwerp van de desktopversie
  • rijkere inhoudsfuncties
  • verbeterd antispambeheer
  • Video’s

Advertentietypen op LinkedIn

Of je nu leidinggevenden, influencers of werkzoekenden wilt bereiken – er zijn verschillende advertentie-opties via advertentie-indelingen zoals selfservice-advertenties, partnerprogramma’s en andere opties. Elk type advertentie heeft zijn eigen voordelen en bewezen best practices.

LinkedIn-selfservice-advertenties

Met de campagnebeheerder van LinkedIn kun je jouw eigen advertenties en publicaties maken. Met deze tool kun je vooraf campagnes plannen, de juiste doelgroep aanspreken en je de branche, het werkterrein en het carrièreniveau laten zien van de gebruikers die op jouw advertenties klikken. Als je voldoende tijd en middelen hebt, is dit advertentieformaat de gemakkelijkste optie. Het is ook geweldig om wat LinkedIn adverteren uit te proberen.

LinkedIn-advertenties Tekstadvertenties

Tekstadvertenties kunnen je helpen verkeer naar je LinkedIn-bedrijfspagina of -website te leiden. Met deze snelle en gemakkelijke optie voor desktopcomputers kun je alleen een aantrekkelijke kop, beschrijving en opvallende afbeelding presenteren in verschillende advertentie-indelingen.